top of page

Black Cashew Wrap

Aktivt kol ger en häftig färg till bakning och matlagning och tar även upp farliga ämnen i kroppen 4 personer 12 st wrap





wrapbröd

  1. 8 MSK SELLTONS CHIAFRÖN

  2. 4 DL VATTEN

  3. 8 MSK SELLTONS HAVREMJÖL

  4. 8 MSK SELLTONS CASHEWNÖTSMJÖL

  5. 8 MSK AKTIVT KOL (VALFRITT)

  6. 4 MSK FIBERHUSK

  7. 4 KRM HAVSSALT

  8. 4 MSK SMÄLT KOKOSOLJA


Rödbetshummus

  1. 1 PKT KOKTA KIKÄRTOR À 380 GRAM

  2. 250 GRAM KOKTA RÖDBETOR

  3. 4 MSK OLIVOLJA

  4. 1 MSK TAHINI (VALFRITT)

  5. 3 KRM SALT

  6. 1 MSK FLYTANDE HONUNG

  7. 0,5 KRM SVARTPEPPAR

  8. 1 KLYFTA VITLÖK

  9. 1 ST LIME


Wrap

  1. Blanda chiafröna med vattnet. Låt stå tills en chiagelé bildats.

  2. Blanda alla torra ingredienser i en skål.

  3. Blanda ihop chiafrön, smält kokosoljan, de torra ingredienserna till en deg. Dela i 12 bitar.

  4. Lägg en bit deg på ett bakplåtspapper och lägg sedan ett till bakplåtspapper över och kavla ut eller tryck ut den till ett runt tunt wrapbröd.

  5. Stek i torr stekpanna på medelvärme ca 1 minut på varje sida.

  6. Servera med smarrig fyllning, t.ex. Rödbetshummus, groddar, avokado och sallad!


Rödbetshummus

  1. Skölj av kikärtorna med vatten. Mixa kikärtor, rödbetor, olivolja och tahini till en jämn smet.

  2. Smaka av med salt, peppar, honung, pressad vitlök och limesaft från limen.

7 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Glutenfria & veganska pepparkakor

Spröda pepparkakor på mandelmjöl ca 10-12 stycken (gör mer än gärna x2) Spröda pepparkakor på mandelmjöl ⁠ ca 10-20 stycken beroende på storlek(gör mer än gärna x2)⁠ ⁠ Ingredienser⁠ 1 1⁄2 dl mandelmjö

Glutenfritt vörtbröd/julbröd

Gluten/mjölk/ägg/nötfritt VÖRTBRÖD @martaglutenfri Martas saftiga glutenfria Vörtbröd⁠ 2 dl ekologiskt majsmjöl  6 dl glutenfritt havremjöl⁠ 2 tsk bikarbonat⁠ 2 tsk salt⁠ 1 tsk xantangummi⁠ 1,5 msk ch

bottom of page